تمیز کردن با دستمال مرطوب

در طول دهه گذشته ، استفاده از دستمال مرطوب به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

تمیز کردن با دستمال مرطوب یک روند معمول در خانواده ها می باشد، روشی مناسب برای تمیز کردن سطوح مختلف مانند استیل ، میز ، شیشه و مبلمان چوبی

دستمال مرطوب ضدعفونی کننده آشپزخانه نوعی دیگر از این محصول است.

دستمال مرطوب ها اکثراً حاوی آب هستند اما همچنین حاوی مواد شوینده ، ضد میکروب ها و سایر اجزای آن برای تقویت اثربخشی آنها است.
مواد شوینده موجود در این محصولات می توانند خطرناک به نظر برسند. به عنوان مثال: کلرید آلکیل دی متیل بنزیل آمونیوم کلرید و آلکیل دی متیل اتیل بنزیل آمونیوم کلرید.

این مؤلفه ها مواد شوینده کاتیونی هستند که می توانند باعث ایجاد سوختگی شیمیایی در غلظت های بالا شوند. با این حال ، در دستمال مرطوب آنها فقط 0.01-0.1 هستند.

این غلظت به اندازه کافی بالا است که می تواند یک دیواره سلولی باکتریایی را از هم جدا کند ، درست مانند صابون ، اما به اندازه کافی برای تجزیه پوست انسان نیست.

برخی از دستمال مرطوب کننده های ضد عفونی کننده آشپزخانه در کنار مواد شوینده یا به تنهایی از پراکسید هیدروژن ، الکل ایزوپروپیل یا اتانول استفاده می کنند.

بسته به مارک ، مواد تشکیل دهنده می توانند از محصولات طبیعی تهیه شده یا ساخته شوند. به طور کلی ، منبع مواد تشکیل دهنده (طبیعی در مقابل ساخته شده توسط انسان) اثربخشی یا سمیت را تغییر نمی دهد.

اگر یک دستمال ضد عفونی کننده آشپزخانه داخل دهان گذاشته شود یا مقداری از مایعات در پایین ظرف بلعیده شود ، ممکن است تحریک سطحی ایجاد شود. اگر به اندازه کافی مایعات بلعیده شود ، ممکن است استفراغ نیز رخ دهد. فرد در ابتدا باید دهان خود را با آب شستشو داده و سپس آب بنوشد.